Żyć inaczej

X PRZYKAZAŃ PRZEBUDZONEJ KOBIETY

1. Praktykuj wdzięczność – jest to najbardziej efektywny sposób zmiany własnego świata. Doceń, co masz, doceń, co widzisz naokoło: ptaki, drzewa, wiatr, uprzejmą kasjerkę. Podziękuj za to. Wszystko jedno komu: Bogu, Wszechświatowi, swemu Wyższemu Ja. Musisz jednak poczuć to w sercu, to jest najważniejsze. Poczuj, jak bardzo jesteś wdzięczna np. za udane spotkanie, dobry obiad, cokolwiek. To nie musi być nic wielkiego. Zanim zaśniesz, przypomnij sobie co najmniej 5 dobrych rzeczy, które wydarzyły się tego dnia, i podziękuj za nie. Nie można odczuwać naraz wdzięczności i zniechęcenia czy strachu. Jedno wyklucza drugie. Wybierz wdzięczność.

2. Aktywnie poszukuj wszystkiego, co dobre. Jeśli koncentrujesz się na kłopotach, martwisz się o przyszłość, zdrowie lub cokolwiek, przyciągasz właśnie to. Poszukuj dobrych stron we wszystkim, zwracaj uwagę na piękno przyrody i otaczającego świata. Zauważaj wszystko, co raduje duszę, i pomyśl o tym chwilę.

3. Rozpocznij emocjonalny detoks:
* przestań narzekać,
* przestań się martwić, życie samo zadba o siebie,
* przestań krytykować siebie i innych.

4. Poszukaj radości w czymkolwiek i dziel się nią z innymi.

5. Nie siedź w miejscu, ruszaj się, idź na spacer, potańcz, poćwicz. Aktywność fizyczna zmienia nasze emocje na bardziej pozytywne.

6. Śmiej się często, życie nie jest aż tak poważne. Szukaj okazji do śmiechu, bądź radosna – ludzie to uwielbiają i będziesz lubiana.

7. Poświęć trochę czasu na to, co naprawdę lubisz robić. Zastanów się nad tym, co zawsze Cię interesowało, ale nie miałaś na to czasu, energii itp. Zajmij się tym! Na łożu śmierci ludzie nie żałują tego, co zrobili, ale tego, czego nie zrobili!

8. Ucz się nowych rzeczy, czytaj, znajdź nauczycieli duchowych lub innych w zależności od Twoich preferencji.

9. Wybaczaj – ludzie popełniają błędy, Ty też. Jest wiele technik wybaczania, ale na początek po prostu spróbuj pomyśleć w inny sposób o kimś, kto sprawił Ci przykrość. Pomyśl np., że może jest dobrym ojcem, matką lub kocha zwierzęta itp.

10. Medytuj, daj sobie czas na zatrzymanie się w miejscu, oddychaj. Możesz po prostu pójść na samotny spacer w miejsce, które szczególnie lubisz, i popatrzeć na niebo, przelatujące ptaki, spadające liście. To ma być czas spokoju, refleksji, bycia tylko z sobą.